سرزمین دانایی
وبلاگ مطالب علمی وزندگینامه شخصیت های بزرگ وجدیدترین اخبار 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین دانایی و آدرس sarzamindanaee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





[ یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, ] [ 6:25 ] [ محمدامین حاج حسنی ]

به نام خدا

 

تقویت سیستم اسکلتی و پیش ‌گیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان

 

مشخص شده است که تقویت سیستم اسکلتی بدن و متراکم بودن آن ارتباط مستقیمی با میزان فعالیت بدنی و فشارهای مکانیکی دارد. به طور مثال در فضا نوردانی که به مدت طولانی در فضا به سر می‌ برند، به دلیل بی ‌وزنی و یا در بیماران مزمن که به مدت طولانی بستری شده یا پایشان گچ گرفته شده و تحرکی ندارند، تراکم استخوانی به‌ شدت کاهش یافته و بسیار مستعد شکستگی می‌شود. این همان پدیده ای است که به آن "پوکی استخوان" می گویند و در افراد سالمند  به طور شایع دیده می ‌شود. پوکی استخوان منجر به دردهای متوسط تا شدید و مزمن اسکلتی می ‌شود و زندگی عادی فرد را تحت تأثیر قرار می ‌‌دهد.

 

 به تأخیر انداختن پدیده‌ی سالمندی یا پیر شدن

 

با افزایش سن، مصرف انرژی پایه کاهش می ‌یابد. به ازای هر 10 سال افزایش سن در بزرگسالی، میزان مصرف انرژی پایه حدود 2 تا 3 درصد کاهش می ‌یابد، که گفته می‌شود به دلیل از دست دادن توده‌ ی عضلانی بدن و افزایش بافت چربی است. این تغییرات در ترکیب بدن را می ‌توان با ورزش کاهش داد. ورزش سبب حفظ توده ‌ی عضلانی بدن و افزایش مصرف انرژی پایه می ‌گردد. هم‌چنین از یبوست و بیماری‌های قلبی - عروقی جلوگیری می کند و بدین ترتیب پدیده‌ی سالمندی را به تأخیر می ‌اندازد.

 

مصرف بی‌واسطه و مستقیم اسیدهای چرب

 

می ‌دانیم که اکثر بافت‌های بدن از گلوکز (قند خون) به عنوان سوخت اصلی خود استفاده می‌کنند. یکی از وظایف دستگاه گوارش و کبد این است که مواد غذایی دریافت شده را هضم و جذب کرده و در نهایت، قسمتی از آن را به شکل گلوکز برای مصرف بافت‌ها و سلول‌های بدن وارد خون کند. برای ورود گلوکز به درون سلول و مصرف آن، وجود هورمون انسولین ضروری است. انسولین هورمونی است که از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند. این هورمون از آب شدن چربی بدن و آزاد شدن اسیدهای چرب از بافت چربی جلوگیری می کند. حتی در صورت مصرف زیاد غذا، به ذخیره شدن انرژی به صورت چربی نیز کمک می ‌کند. اما عضلات در حال فعالیت از این امر مستثنی هستند و می ‌توانند بدون نیاز به انسولین، انرژی خود را علاوه بر گلوکز از اسیدهای چرب نیز تأمین کنند. این امر باعث می‌شود سطح انسولین خون کاهش یابد و باعث ذوب شدن توده‌ ی چربی و آزاد شدن اسید‌های چرب از آن می شود که به نوبه ‌ی خود توسط عضلات به مصرف خواهند رسید.

 تأثیر مثبت در بیماران دیابتی و کاهش مقاومت به انسولین

 

در بیماران دیابتی نوع دو، انسولین وجود دارد اما قادر به عمل نیست که اصطلاحاً به آن "مقاومت به انسولین" گفته می ‌شود. مشخص شده است که بافت چربی، گیرنده ‌ی عمده ‌ای برای انسولین ندارد و به طور بارزی باعث مقاومت به اثرات انسولین و در نتیجه بالا رفتن قند خون و عوارض ناشی از آن می‌شود. ورزش با کاهش بافت چربی و افزایش میزان سوخت و ساز بدن،  مقاومت به انسولین را کاهش داده و باعث بهبود عملکرد گیرنده‌های انسولین شده و سطح گلوکز خون را کاهش می‌‌دهد. حتی در بیماران دیابتی نوع یک که در بدن آن‌ها انسولین  وجود ندارد یا به میزان کافی ترشح نمی‌شود، ورزش با افزایش میزان متابولیسم و مصرف انرژی، سطح گلوکز یا قند خون را کاهش می دهد و بدین ترتیب نیاز به انسولین تزریقی یا رعایت رژیم‌های بسیار سخت و محدود از قند و انرژی را در این افراد کمتر می کند.


ادامه مطلب
[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, ] [ 18:6 ] [ محمدامین حاج حسنی ]

به نام خدا

 

شمارش
دیوانه ای لب چاه نشسته بود و می گفت: هفت هفت هفت... شخصی به او رسید و گفت: برای چه هفت هفت می گویی؟ دیوانه مرد را به چاه انداخت و گفت: هشت هشت هشت...!


 سهم بیشتر
دو نفر با هم شریکی شتری خریدند. دو سومش را یکی داد و یک سومش را دیگری. اتفاقاً سیل آمد و شتر را با بارش برد و اختلاف پیدا شد و پیش حاکم رفتند.

حاکم به آن ها گفت: کدامیک سهم بیشتری دارید؟ مرد اول گفت: من. حاکم گفت: چون تو سهم بیشتری داری سهم تو بر شتر سنگینی کرده و شتر را غرق کرده پس باید سهم طرف دیگر را بدهی.

 سوال نیمه شب
اولی: می شود یک سوال از شما بکنم؟

دومی: نه! آخر مرد حسابی ساعت سه نصفه شب هم وقت سوال پرسیدن است!؟

اولی: متشکرم. می خواستم بدانم ساعت چند است.

 پیانو
پزشک: خوب من گچ دستت را باز می کنم تا دیگر ناراحتی نداشته باشی.
بیمار: متشکرم دکترجان. حالا می توانم پیانو بزنم؟


پزشک: بله جانم حتماً.
بیمار: آخ جون. چون من تا حالا، پیانو زدن بلد نبودم.


 راه حل

اولی: اگر تلویزیون روشن نشد، چی کار کنم؟


دومی: هلش بده، بذار کانال دو!

 


ادامه مطلب
[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, ] [ 17:52 ] [ محمدامین حاج حسنی ]

به نام خدا

 

پلیس عراق اعلام کرد 10 نفر از جمله چهار کودک روز شنبه در حملات جداگانه در نقاط مختلف عراق کشته شدند. در این حملات 13 نفر نیز زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از بغداد، یک منبع محلی پلیس که خواست نامش فاش نشود گفت،‌ فرمانده یکی از تیپ های ارتش عراق و دو تن از محافظان وی در پی انفجار دو بمب کنار جاده ای در مسیر حرکت کاروان آنها کشته شدند. این نیروها در منطقه وادی عرقوب در 35 کیلومتری شمال بعقوبه مرکز استان دیاله سرگرم انجام عملیاتی علیه شبه نظامیان القاعده بودند. در این حمله شش تن نیز زخمی شدند.
در استان صلاح الدین افراد مسلح به یک ایست و بازرسی در شهر سامرا در 120 کیلومتری شمال بغداد حمله کردند که در پی آن یک پلیس کشته و سه نفر زخمی شدند. در پی این حمله درگیری شدیدی بین پلیس و مهاجمان رخ داد که طی آن دو تن از مهاجمان نیز کشته شدند. دو کودک نیز بر اثر شلیک گروه های درگیر به اطراف کشته شدند.
دو کودک نیز بر اثر انفجار بمب در کنار خودرو یکی از اعضای گروه شبه نظامی سحوه که مورد حمایت دولت قرار دارد، کشته شدند. این حادثه در شهر شرقاط در 280 کیلومتری شمال بغداد رخ داد. در این حادثه عضو مورد نظر گروه سحوه زخمی شد.
افراد مسلح همچنین در 14 خانه متعلق به ماموران پلیس در مناطق مختلف شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین (170 کیلومتری شمال بغداد) بمب منفجر کردند که طی آن سه نفر زخمی شدند و خساراتی به خانه ها وارد شد.
عراق اکنون مدتی است که صحنه شدیدترین درگیری های سالهای اخیر بوده است.

 

[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, ] [ 17:49 ] [ محمدامین حاج حسنی ]

به نام خدا

 

چهاردهم آذز1329در شهر قزوين و در خانواده مذهبي به دنيا آمد. از همان كودكي به خاطر هوش فراوانش مورد توجه خانواده و مردم قرار گرفت . در هفت سالگي پا به دبستان گذاشت و دوره ابتدايي را با موفقيت به پايان رسانيد. دوره متوسطه را نيز در همان شهر به پايان رسانيد و پس از موفقيت در كنكور سراسري در حالي كه در رشته پزشكي پذيرفته شده بود به خاطر علاقه به خلباني داوطلب تحصيل در دانشكده خلباني نيروي هوايي ارتش شد. پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتي براي تكميل تحصيلات در سال 1349 به آمريكا رفت . كشور آمريكا با تمام زرق و برقش نتوانست عباس بابايي را كه سال ها در خانواده اي مذهبي رشد كرده بود , جذب خود كند.

 در آمريكا آن چه او را از ديگران متمايز مي كرد , پشتوانه مذهبي و ممتاز بودنش در تحصيل بود. به طوري كه در پايگاه « ريس » آمريكا , فرمانده پايگاه او را به عنوان كاپيتان تيم واليبال , پايگاه معرفي كرد.

 به گفته شهيد بابايي , خلبان شدن او با عنايت خداوند بوده است . درست در زمان فارغ التحصيل شدن , پس از گذراندن تمام مراحل تحصيل , آخرين نفري كه مي بايست پرونده فارغ التحصيلي او را امضا كند , فرمانده پايگاه بود. به خاطر گزارش هايي كه به رئيس دانشكده , يك ژنرال آمريكايي داده بودند , مي خواست از دادن گواهينامه خلباني او خودداري كند. درست زماني كه ژنرال مي خواهد رد صلاحيت عباس را زير پرونده او بنويسد , كسي از بيرون او را صدا مي زند , ژنرال پس از بازگشت عباس را در حال نماز مي بيند. وقتي علت كارش را مي پرسد عباس كامل و مفصل در مورد دين خود پاسخ مي دهد. ژنرال پس از چند لحظه سكوت نگاه معنادار به او مي كند و مي گويد : همه مطالبي كه در پرونده تو آمده , مثل اين كه راجع به همين كارهاست , بعد لبخندي مي زند و خودنويس را از جيبش بيرون آورده و پرونده را امضا مي كند. شهيد بابايي بعدها مي گويد : آن روز به اولين محل خلوتي كه رسيدم به پاس اين نعمت بزرگي كه خداوند به من عطا كرده بود , دو ركعت نماز شكر خواندم .

 


ادامه مطلب
[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, ] [ 17:42 ] [ محمدامین حاج حسنی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ برای افزایش اطلاعات عمومی تاسیس شده است. باتشکرازبازدیدشما
آرشيو مطالب
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 5525
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


کد بارش ستاره


کد ساعت فلش


کد بارش گل

فال حافظ

داستان روزانه
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت