سرزمین دانایی
وبلاگ مطالب علمی وزندگینامه شخصیت های بزرگ وجدیدترین اخبار 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین دانایی و آدرس sarzamindanaee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ] [ 18:50 ] [ محمدامین حاج حسنی ]

به نام خدا

 

ماه کامل ، 9مرتبه درخشانتر و پرنورتر از ماه نیمه است..

96درصد از وزن خیار را آب تشکیل می دهد.

هر ساعت خراب یا خوابیده ، دست کم روزی دو مرتبه زمان را درست نشان می دهد.

تخم مرغ کاملا پخته به چرخش در می آید ، در حالی که تخم مرغ خام یا عسلی نمی چرخد.

اگر شبها یک چهارم سیب زمینی خام را داخل کفشها قرار دهید چرم نرم میشود و روز بعد تمیز خواهد بود و بویی خوب می دهد.

قرار دادن چند دانه برنج در نمکدان ، مانع چسبیدن نمکها به هم می شود .

آیا می دانستید که برج ایفل 1792پله دارد .

برای گرفتن زیادی نمک غذا می توان قطعه ای سیب زمینی میان آن گذاشت و بیست ثانیه صبر کرد تا نمک زیادی را به خود جذب کند .

در یک سانتی متری پوست شما 12 متر عصب و 4 متر رگ و مویرگ است.

موش دو پای آفریقایی از میدان دید 360 درجه برخوردار است.

الفبای مردم هاوایی 12 حرف دارد.

ارتفاع برج ایفل در سرما و گرما بر اثر انقباض و انبساط 16 سانتی متر تغییر میکند.

هنگام رعد و برق اختلاف پتانسیل بین ابر و زمین به 10 تا 100 میلیون ولت میرسد.

[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ] [ 18:43 ] [ محمدامین حاج حسنی ]

به نام خدا

 

قصه تکراری

روزی روباهی می رود پیش کلاغی و می گوید: به به. عجب دمی، عجب پایی!!

کلاغ با خونسردی می گوید: کجای کاری بابا! من خودم دوم راهنمایی ام.

 

بچه همسایه

از یک نفر می پرسند: «چند تا بچه داری؟

چهار تا از انگشتانش را نشان می دهد می گوید: «سه تا»

همه تعجب می کنند و می گویند: «اینها که چهار تاست»

او انگشت کوچکش را نشان می دهد و می گوید: «این بچه همسایه مان است،ولی همیشه خانه ماست»


جنگل

پسری که تا به حال جنگل ندیده بود، با دوستش به جنگل رفت

دوستش به او گفت : اینجا جنگل است

پسر جنگل ندیده گفت : این درخت ها نمی گذارند جنگل را ببینم


مشکل آسانسوری

یک نفر سوار آسانسور می شود، می بیند نوشته اند: ظرفیت :12 نفر

با خودش می گوید :عجب! حالا 11 نفر دیگر را از کجا بیاورم؟


سلمانی

کچلی به سلمانی میرود همه نگاهش می کنند

میگه : چیه ؟ اومدم آب بخورم !!

 

لامپ سوخته

یک لامپ برق سوخت

صاحبش به آن پماد سوختگی مالید


انگشت

یک روز یک نفر پطروس فداکار را با دهقان فداکار قاطی می کند

انگشت می کند تو چشم راننده ی قطار


امرار معاش و نویسندگی

 

سعید به دوستش محسن: برادرت که به خارج رفته ، از چه راهی امرار معاش می کند؟محسن : از راه نویسندگی.

 

سعید : چه می نویسد؟

 

محسن : هر ماه به پدرم نامه می نویسد تا برایش پول بفرستد.

 

 

جمله سازی

 

معلم : امیر جان ، با حمید یک جمله بساز.

 

امیر : شما چقدر شبیه همید!

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ] [ 18:36 ] [ محمدامین حاج حسنی ]

به نام خدا

 

فریدون سینیرلی اوغلو، قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه در خلال مذاکرات رسمی خود در تهران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص روند توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط در ابعاد دوجانبه، همچنین همکاری و تعامل دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و برخی مسائل مورد علاقه و اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.
سرمدی در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ و تأثیرگذار در منطقه، روابط دو کشور را بر اساس عناصر همسایگی و مشترکات فرهنگی و دینی عمیق و دوستانه توصیف و بر آمادگی دولت جدید کشورمان برای همکاری گسترده و همه جانبه با ترکیه تأکید کرد.
وی با اشاره به نتایج و مذاکرات بسیار خوب میان مقامات عالی‌رتبه دو کشور در خلال سفر اخیر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به تهران، به خصوص تصمیم دو طرف برای تشکیل شورای عالی روابط دو کشور و افزایش بیش از پیش سطح مبادلات تجاری و بازرگانی، بر جایگاه برجسته و مهم ترکیه در نگاه راهبردی ایران در توسعه و عمیق روابط با همسایگان و همچنین از نظر همگرایی منطقه‌ای تأکید کرد.
قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تقویت روند همگرایی میان کشورهای منطقه، ایران و ترکیه را دو محور اساسی این همگرایی دانست.
وی تعمیق روابط تهران - آنکارا را در ابعاد دوجانبه موجب تقویت روند همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای و همچنین ناکامی تلاش‌های دشمنان برای سوء استفاده از مسائل و مشکلات در برخی کشورهای منطقه در جهت دامن زدن به اختلافات و تفرقه افکنی و صف بندی قومی و طایفه‌ای بین کشورهای منطقه خواند.
سرمدی همچنین با اشاره به حساسیت و اهمیت برهه کنونی تحولات منطقه خاورمیانه، نقش ایران و ترکیه را برای کمک به کشورهای منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و حفظ و تقویت روند همگرایی بین کشورهای اسلامی بر اساس اراده و خواست مردم و واقعیت‌های عینی هر کشور و به‌دور از مداخلات خارجی مهم ارزیابی کرد.
وی در این خصوص مشورت و رایزنی مستمر مسئولان دو کشور را در ابعاد دو و چندجانبه مهم توصیف کرد.
سرمدی همچنین آمادگی کشورمان را برای ادامه این گفتگوها و مذاکرات در جهت پیشبرد و توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه به ویژه در ابعاد اقتصادی، تجاری و بازرگانی، امنیتی و انرژی اعلام کرد.
فریدون سینیرلی اوغلو، قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار، ایران و ترکیه را دو کشور بزرگ و مهم منطقه توصیف و بر جایگاه مهم ایران در اولویت سیاست و روابط خارجی کشورش تأکید کرد و گفت: برای توسعه روابط با ایران اهمیت ویژه ای قائل هستیم.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ] [ 18:34 ] [ محمدامین حاج حسنی ]

به نام خدا

 

 

طلوع مهر

 

صبح روز سوم شعبان سال چهارم هجری(1)، شهر مدینه میزبان کودک نورسیده‌ای بود که در خانه‌ی فاطمه (سلام الله علیها) و علی (علیه السّلام) چشم به جهان گشود و بعدها به "سیّد الشهداء"(2) ملقّب شد. این طفل نورسیده، دومین فرزند خانواده‌ای است که پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) پس از نزول آیه‌ی تطهیر(3)، بارها آن‌ها را با عنوان "اهل بیت نبوّت" مورد خطاب قرار داده و بر آن‌ها سلام کرده بود.(4) مادر او فاطمه (سلام الله علیها)، دختر پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و یکی از برترین زنان تاریخ است که به جهت بلندی معرفت، فضایل اخلاقی و پاکی و طهارت، زبانزد خاصّ و عام بوده و خداوند در بیان شأن و جایگاه رفیعش، در قرآن مکرّر سخن گفته است.(5) علی (علیه السّلام) نیز که دومین فرزند پسر خود را در آغوش می‌گرفت، اوّلین مسلمان(6)، برترین دانای دین(7)، وصیّ پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) (8)، شه‌سوار اسلام(9) و بالاترین سخنور عرب(10) است که سوابقی بی نظیر در ایثار و دفاع از دین خدا در سراسر دوران ظهور و گسترش دین اسلام دارد؛(11) تا آن‌جا که پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به دستور حضرت حق، بارها و بارها از او سخن گفته، او را ستوده و سرانجام او را به عنوان جانشین خود معرّفی کرده بود.(12)

 

نام گذاری

 

در آن روز فرخنده، طفل را به محضر رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) آوردند. علی (علیه السّلام) آن‌چنان که وظیفه داشت و نیز به رسم ادب و احترام، از ایشان خواست که همچون فرزند نخست، نام گذاری این نورسیده را نیز بر عهده گیرند. پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم به امر الاهی(13) او را به نام فرزند هارون، "حسین" خواند.(14) نامی که معرّب نام عبری "شَبیر"، نام پسر کوچک‌تر هارون؛ جانشین موسی (علیه السّلام)؛ بود. محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و موسی، علی و هارون، شبر و حسن، شبیر و حسین؛ تشابهی که پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بعدها آن را در یک واقعه‌ی بسیار مهمّ تاریخی یادآوری کرد و خطاب به علی (علیه السّلام) فرمود: "یا علی! جایگاه تو نسبت به من، نظیر جایگاه هارون نسبت به موسی است؛ با این تفاوت ‌که سلسله‌ی پیامبران با من خاتمه می‌یابد."(15)

 

ریحانه‌ی پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم)

 

حسین (علیه السّلام) دوران کودکی را در دامان پر مهر فاطمه (سلام الله علیها) و علی (علیه السّلام) و بیش از آن دو، در آغوش پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) گذراند. علاقه و توجّه رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به حسین (علیه السّلام) چنان بود که همه‌ی اصحاب، از آن آگاه بودند. بارها و بارها این ابراز محبّت را به چشم خویش دیده و جملات ایشان را به گوش خود شنیده بودند.(16) در کتب حدیثی و تاریخی مختلف نیز گزارش‌های فراوانی در این باره نقل شده است.

 

از جمله آمده است که روزی پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) سجده‌ی نماز را بر خلاف معمول طولانی کرد. بعد از نماز مردم علّت طولانی شدن سجده را از رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) جویا شدند و پرسیدند: "آیا از طرف پروردگار وحی نازل شده بود یا دستوری رسیده بود؟" پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: "خیر، فرزندم حسین (علیه السّلام) بر پشتم سوار بود. دوست نداشتم او را پایین بیاورم. صبر کردم تا او به میل خود فرود آید".(17) این نمونه‌ای از رفتارهای سراسر لطف و مهربانی بهترین بنده‌ی خدا در بهترین حالات بندگی، با حسین (علیه السّلام) است.

 

اصحاب، بارها رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را دیده بودند که با کودکان خود، حسن (علیه السّلام) و حسین (علیه السّلام)، مشغول بازی است و حتّی گاهی آن‌ها را بر دوش خود سوار می‌کند.(18) پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بارها لب‌های حسین (علیه السّلام) را می‌بوسید(19) و یا می‌فرمود: "حسین از من است و من از اویم. خداوند دوست بدارد کسی را که او را دوست می‌دارد"(20) و باز از ایشان نقل شده که فرمودند: "حسن و حسین دو گل خوشبوی من از این دنیا هستند."(21)

 

در این میان بسیاری می‌دانستند که محبّت پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به این دو کودک و مخصوصاً به حسین (علیه السّلام)، تنها یک محبّت عادی نَسَبی و فامیلی نبود. زیرا از طرفی پیامبر خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فردی عادی مانند سایر مردم نیست. بنا به فرموده‌ی قرآن، هیچ رفتار یا گفتار پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) از سر خواسته‌ی شخصی و هوی و هوس نیست؛(22) و از همین روست که خداوند می‌فرماید: "شایسته است که رفتار و حرکات ایشان سرمشق و الگوی اهل ایمان باشد."(23) از سوی دیگر پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) خود دختران، دختر خوانده‌ها و حتّی فرزندان پسر دیگری نیز داشتند(24)، امّا این گونه ابراز محبّت و توصیه‌های مؤکّد، فقط در مورد حسن و حسین (علیهما السّلام) دیده می‌شد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ] [ 18:23 ] [ محمدامین حاج حسنی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ برای افزایش اطلاعات عمومی تاسیس شده است. باتشکرازبازدیدشما
آرشيو مطالب
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 5504
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


کد بارش ستاره


کد ساعت فلش


کد بارش گل

فال حافظ

داستان روزانه
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت